Kutsu kevätkokoukseen 28.5. klo 18

KUTSU: Vihreän Teatterin kevätkokous 2018

Aika: 28.5.2018 klo 18.00
Paikka: Vihreän Teatterin toimisto, Rautatienpuistokatu 2.

Ilmoittaudu pe 25.5. mennessä vihreateatteri@gmail.com.

Kokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen puheenjohtajan, sihteerin, pöytäkirjantarkastajien ja mahdollisten ääntenlaskijoiden valinta
3. Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Esityslistan hyväksyminen
5. Tilinpäätöksen, vuosikertomuksen ja toiminnantarkastajien lausunnon esittäminen
6. Tilinpäätöksen vahvistaminen ja vastuuvapauden myöntäminen edellisen vuoden hallitukselle
7. Vuoden 2018 hallituksen uusi kokoonpano
Valitaan 1–3 uutta hallituksen jäsentä sekä uusi puheenjohtaja.
8. Muut esille tulevat asiat
9. Kokouksen päätös

Yhdistyksen syyskokous su 3.12. klo 18

Hyvät Vihreän Teatterin jäsenet!

Yhdistyksen syyskokous pidetään su 3.12. klo 18 Vihreän Teatterin toimitiloissa (Rautatienpuistokatu 2). Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat. Pyydämme ilmoittautumaan s-postitse osoitteeseen vihreateatteri@gmail.com.

Liisa Ihmemaassa -casting 1.10.2017

Vihreä Teatteri esittää kesällä 2018 Kirjurinluodon kesäteatterissa fantasiamusikaalin Liisa Ihmemaassa (kirj. Kati Oksanen, säv. Marianne Koto, ohj. Mona Lehtola, koreog. Tiina Santavuo). Etsimme laulutaitoisia, rohkeasti heittäytyviä, 15 vuotta täyttäneitä teatterista kiinnostuneita ihmisiä!

Järjestämme casting-tilaisuuden sunnuntaina 1.10.2017 klo 15–18. Ilmoittautumiset oheisella verkkolomakkeella lauantaihin 30.9. klo 20 mennessä. Huom: harrastajateatterina emme voi maksaa näyttelijöille palkkaa.

Casting on omissa tiloissamme Porin keskustassa (Rautatienpuistokatu 2, nk. Amadon talo). Sisäänkäynti on talon takapihalla, D- ja E-portaiden välissä. Varaa mukaasi vaatteet, joissa on mukava liikkua, vesipullo sekä tarvittaessa pieni välipala. Voit olla joko tanssi- / jumppatossuissa tai paljain jaloin. Varaudu esittämään vapaavalintainen laulu ilman säestystä.

Tilaisuudessa ovat läsnä ohjaaja Mona Lehtola, säveltäjä Marianne Koto, koreografi Tiina Santavuo sekä tuotannon edustajia.

Lisätiedot: vihreateatteri@gmail.com

Tervetuloa Vihreään Teatteriin!

Tulossa kesällä 2018: fantasiamusikaali Liisa Ihmemaassa!

Kesällä 2018 Kirjurinluodon kesäteatterin valloittaa uteliaalla energiallaan Liisa, Lewis Carrollin rakastettu pikkutyttö, joka seuraa kiireistä valkoista kania ja päätyy ihmeelliseen maailmaan. Näyttämölle vipeltävät karnevalistisissa tunnelmissa ja uunituoreen musiikin säestyksellä Valkoinen kani, Dodo, Hassu Hatuntekijä ja muu hilpeä sanaleikkejä ja arvoituksia viljelevä väki. Kärjessä astelee itse Liisa, josta on hauska ajatella itseään kahtena ihmisenä ja joka ei aina mieti sanomisiaan ihan loppuun asti.

Tämä menestysklassikko hurmaa kaikenikäiset. Liisasta Ihmemaassa on tehty lukuisia versioita, joista viime vuosina tunnetuimmiksi lienevät nousseet Johnny Deppin Hatuntekijänä tähdittämät elokuvat. Vihreälle Teatterille kokonaan uudelleen kirjoitettavan musikaalin kantaesitys tarjoaa jo Pessistä ja Illusiasta tuttuun tapaan visuaalisesti näyttävän fantasiaseikkailun, joka viehättää ja kutkuttaa niin lasten kuin aikuisten mielikuvitusta.

Musikaalin taustalla häämöttävät samat kysymykset kuin alkuperäisteoksessa: Mitä ovat lapsuus ja aikuisuus? Onko todellisuus kaoottinen vai looginen ja kuinka siitä selvitään? Millainen persoona Liisa itse todella on? Lewis Carrollin kuolemasta tulee vuonna 2018 kuluneeksi 120 vuotta, mutta lapsuuden ja sen päättymisen ikiaikaiset haasteet ovat säilyneet samoina. Muistovuoden kunniaksi Vihreän Teatterin uudistettu Liisa käsittelee niitä lämpimällä huumorilla mutta pohdiskellen; tarinan monet sävyt ja tasot antavat nautinnollisen teatterielämyksen kaikenikäisille katsojille.

Musikaalin käsikirjoittaa alkuteoksen Alice in Wonderland pohjalta dramaturgi Kati Oksanen, joka myös sanoittaa laulut. Uudet sävellykset tekee säveltäjä Marianne Koto ja teoksen ohjaa näyttelijä Mona Lehtola Rauman kaupunginteatterista. Koreografioista vastaa tanssija, tanssinopettaja Tiina Santavuo. Lavastussuunnittelijana toimii Kari Niemi ja pukusuunnittelijana Anu Ojala-Marano. Luvassa on siis yltäkylläinen äänen, värien ja liikkeen vyörytys, joka villitsee, viihdyttää, naurattaa, koskettaa ja sydämet viedessään jättää fantastisen kesämielen!

Liikekielen ja tanssinopetuksen tiimoilta Vihreä Teatteri aloittaa myös yhteistyön porilaisen Sun Tanssistudion kanssa. Koreografi Santavuo opettaa elokuussa 2017 käynnistyvää tanssiteatterilinjaa, jonka osallistujista kootaan Liisa Ihmemaassa -musikaalin tanssiryhmä. Yhteistyö on mittavuudessaan ja taiteenlajirajat ylittäessään uudenlainen aluevaltaus molemmille osapuolille. Se vahvistaa edelleen Vihreän Teatterin uutta, musiikkiteatteripainotteista linjausta ja auttaa meitä tarjoamaan yleisölle ammattitaidolla tehtyä laadukasta kesäteatteria.

Musikaalin valmistumista voit tuttuun tapaan seurata verkkosivuillamme sekä some-kanavillamme. Tervetuloa meidän ja Liisan mukaan matkalle Vihreään Ihmemaahan!