Näyttelijähaku 2020

Porilainen harrastajateatteri hakee esiintyjiä ensi kesän produktioon Kirjurinluodon kesäteatterin näyttämölle.

Kyseessä on tositarinaan perustuva laulunäytelmä Maria, ryssän morsian.
Näytelmä sijoittuu ajallisesti vuosiin 1942-1978, eikä sitä suositella perheen pienimmille (suositusikäraja 10 v). Näytelmän dramatisoinut laulaja-näyttelijä ja teatteri-ilmaisun ohjaaja Jouko Enkelnotko ohjaa teoksen. Koreografina toimii Riku Lehtopolku ja hänellä on harjoittajana Kati Aalto. Harjoitukset alkavat maaliskuussa 2020 ja harjoitustahti tiivistyy ennen heinäkuun viimeisenä viikonloppuna olevaa ensi-iltaa.
Esityskausi jatkuu elokuun loppupuolelle.
______________________________________________________________________________

Teoksessa on solistinen rooli Marialle, joka on jaettu kahdelle näyttelijälle:

Nuoren Marian rooliin etsimme vahvan läsnäolon omaavaa, tanssillista esiintyjää, jolle hyvä laulu taito on eduksi.
Vanhan Marian rooliin etsimme vahvan draaman tajun omaavaa näyttelijää, jolla on erinomainen laulutaito (Näyttämöikä tarinassa 45-72 vuotta).

Ukrainalaissyntyisen neuvostosotilas Mihailin päärooliin etsimme laulu- ja tanssitaitoista miestä, näyttämöiältään 27-40 vuotta.

Lisäksi etsimme laulutaitoisia naisia pienempiin rooleihin ja kuoroon, sekä miehiä useisiin rooleihin (miehillä laulutaito eduksi, mutta ei välttämätön)

Etsimme Marian pojan, Aarren rooliin reipasta 9-12-vuotiasta laulavaa poikaa tai tyttöä.
Aarren kasvaessa aikuiseksi, häntä esittää laulava näyttelijä (näyttämöikä on 20-30 vuotta). Aikuisella Aarrella tanssitausta lasketaan eduksi.
______________________________________________________________________________

Hakutilaisuus järjestetään la 22.2. – su 23.2.2020
Porin Suomalaisella Yhteislyseolla (Tasavallankatu 4).
Tilaisuuteen tulee varata kaksi (2) tuntia yhtenä päivänä.

Lisätietoja voi tiedustella sähköpostitse vihreateatteri@gmail.com
tai puhelimitse 050 401 6295.

VOIT ILMOITTAUTUA PÄÄSYKOKEISIIN ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA:

Lähetämme lähempänä pääsykoepäivää antamaasi sähköpostiosoitteeseen lisätietoja päivän aikataulusta ja päivän kulusta.

Ilmoitathan hyvissä ajoin, jos olet estynyt tulemaan pääsykokeisiin sähköpostisoitteeseen: vihreateatteri@gmail.com