Tiedotustilaisuus ma 12.9. klo 14

Tervetuloa Pessi ja Illusia -musikaalin tiedotustilaisuuteen Vihreään Teatteriin ma 12.9. klo 14!

Vihreä Teatteri järjestää tiedotustilaisuuden kesän  2017 tuotannosta, joka on teatterimme historian mittavin: näyttävä musikaaliversio Yrjö Kokon rakastetusta fantasiatarinasta Pessi ja Illusia. Tilaisuus järjestetään teatterin toimitiloissa Porin Keskuskartanolla (Rautatienpuistokatu 2) ma 12.9. klo 14.00.

Vihreän Teatterin Pessi ja Illusia käsittelee suomalaista luontoa, sotaa ja sitä, millaisessa maailmassa elämme, kuinka sen näemme, ja miten siitä puhumme.
Luonnon ja sadun vuoropuhelu on tarinassa jatkuvasti läsnä. Musikaali käsittelee Suomen historiaa koko perheelle sopivalla tavalla, katsojan kokoisesti.

Kokon kuolemasta tulee vuonna 2017 kuluneeksi 40 vuotta. Samalla itsenäinen Suomi täyttää 100 vuotta. Käsikirjoittaja Kati Oksasen Vihreälle Teatterille tekemä uusi dramatisointi sodan allegoriaksi kirjoitetusta herkänkauniista sadusta on mukana valtioneuvoston Suomi 100 -ohjelmassa, ja se juhlistaa niin 100-vuotiasta itsenäisyyttä kuin kansallisesti merkittävän kirjailija Kokon elämää.

Musikaalin säveltää Marianne Koto ja ohjaa Jyri Siimes. Liikekieli on koreografi Tiina Santavuon käsialaa. Tilaisuudessa esitellään taiteellinen työryhmä sekä pääosien esittäjät.

Yhteydenotot
Sari Östman