Vihreä Teatteri peruu kesän näytelmän

Vallitsevan Covid-19 tilanteen vuoksi Vihreän Teatterin hallitus päätyi maanantaisessa (20.4.) kokouksessaan perumaan ensi kesän produktion Maria, ryssän morsian

Vihreä Teatteri oli maaliskuussa juuri aloittamassa kesäproduktion markkinointia ja avaamassa lipunmyyntiä, kun rajoituksia alkoi ilmaantua.

– Ehdimme valita pääroolit, mutta varsinaisia harjoituksia ei pidetty. Työryhmämme on iso, eivätkä kokoontumissäännöt olisi antaneet myöden. Odotin kovasti päästä harjoittelemaan näiden ihmisten kanssa tätä liikuttavaa tarinaa, teoksen ohjaaja Jouko Enkelnotko huokaa.

Päätöstä näytelmän siirtämisestä ensi vuodelle ei  ole tässä vaiheessa tehty. Vihreän Teatterin suunnitelmissa on ollut  juhlia ensi vuonna kuusikymmenvuotista taivaltaan. Koska lipputulot jäävät tältä kesältä saamatta ja koska emme saaneet myöskään kulttuurirahaston apurahaa, niin Vihreän Teatterin tuleva toiminta on mietittävä uudelleen.

Kuvat: Maarit Laakkonen
Kuvissa: Vanha Maria – Jaana Lammi, Nuori Maria – Carita Koivula-Pukkila, Nuori Mihail – Kim Kihlström